갑자기 그랬던 이유는 모르겠습니다. ONE NZ 이라면 한번 해볼 수 있습니다. 왜 못쓰게 한건지 , 이유는 뭔가 물어보고 컴플레인 해야 합니다. 어카운트 넘버 통해 확인 , 메니져 컴플레인 , 구입시 담당자도 도와줘야 합니다. 0800 800 021 에 연락 방문해서도 진행하세요. 노스쇼어 ONE NZ 엔 제가 아는 KIWI 친구도 있는데 큰 도움 받습니다. ONE NZ 고객이라면 알려주세요. 021 516 318
탑업을 안하면 제가 알기론 최소 1년 이후에 해당번호가 소멸되고 새로운 심카드로 업데이트를 하는 걸로 알고있습니다.
Top Up Expiry
2.2 Prepay account credit (i.e. money loaded on your Prepay account via top up) expires 360 days from the date of your top up. If you do not put any credit on your Prepay account for a period of 360 days since your last top-up, your account will become inactive after 360 days. If your Prepay Service becomes inactive, you will lose:
your allocated phone number;
any credit in your Prepay account; and
any names, numbers or other details stored on your SIM card.
1년이네요 360일이니까 뭔가 착오가 있는 것 같습니다. 항의하세요